לידיעתך: לצורך התאמת התוכן שיוצג ברשת להעדפותיך האישיות, אנו משתמשים ב"עוגיות" . לפרטים נוספים
Skip Navigation Links דף הבית לאומי קארד ברשת לקראת חגי הקניות, לאומי קארד בדקה את ההעדפות של הישראלים ברכישה ברשת

הישראלים מחכים לסופ"ש הקניות באינטרנט

לקראת חגי הקניות, לאומי קארד בדקה את ההעדפות של הישראלים ברכישה ברשת:

64% ממי שמתכוון לרכוש ב"חגי האונליין" מחכה עם קניות מתוכננות עד ימי המבצע. ל-47% יש כבר רשימה מוכנה.

הישראלים נוטשים את הקניה המסורתית: 70% מהרוכשים ברשת דיווחו שהקניות ברשת הביאו אותם לרכוש פחות בחנויות הפיזיות.

54% מעדיפים לשלם ברשת באמצעות כרטיס האשראי העיקרי שלהם. 39% מעדיפים לשלם ב-PayPal.

83% מדווחים שילדיהם החלו ברכישות ברשת מגיל 14 ומעלה.

המוצרים הכי מוזרים שנקנו ברשת: אבני חושן, אגזוז לאופנוע, אוכל לתוכים, חוצץ עגבניות, מותח בוהן, כפפה ליד שמאל, ערכה להכנת טופו, מכשיר למילוי המבורגר.

 לקוחות לאומי קארד ממשיכים לאורך כל השנה ליהנות משירות Pay-Back: החזר כספי קבוע בכ-70 אתרי סחר מובילים בארץ ובחו״ל, בהם Asos, AliExpress, Ebay, ווואלה!שופס וגרופון.

ורדית גונדטר, סמנכ"ל לקוחות פרטיים ושיווק בלאומי קארד: "בשנתיים האחרונות חל גידול של 43% בהיקף הלקוחות הקונים ברשת. הסקר שביצענו משקף את התחזקות המגמה לפיה יש העדפה לרכישה ברשת על חשבון הרכישה המסורתית. החסמים העיקריים הוסרו והציבור הישראלי מצביע 'באמצעות הקנייה ברשת".

יום הרווק הסיני שמגיע בסוף השבוע הקרוב מסמן את פתיחת חגיגת ימי הקניות באינטרנט ובהם בלאק פריידי והסייבר מאנדיי שיתקיימו בחודש נובמבר. לקראת חגי הקניות הבינלאומיים ברשת נראה שהקהל הישראלי לוקח חלק פעיל בחגיגת הקניות, בסכומים הולכים וגדלים ואף מכין רשימות ומוותר על קנייה מסורתית.

בשנת 2015 בלאק פריידי היווה 16.4% מהקניות אונליין בחודש נובמבר כולו; כשליש מהקונים אונליין בחודש נובמבר 2015 קנו בבלאק פריידי; ביום הרווק הסיני וביום שאחריו הוכפלו מחזורי הקנייה ברשת לעומת ממוצע ימים רגילים; ב-4 הימים של בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי הייתה קפיצה של פי 4 במחזורים לעומת ממוצע ימים רגילים.

ומה צפוי לנו השנה? לאומי קארד ערכה סקר ייעודי, במטרה לבחון את הרגלי הרכישה של הישראלים ברשת האינטרנט:

איזה אחוז מהישראלים קונים באינטרנט ומה הם קונים? 95% נוהגים לרכוש מוצרים ושירותים באינטרט, כאשר 29% עושים זאת מדי שבוע. עיקר הרכישות ברשת הוא בתחום פנאי ובידור – כגון כרטיסים לקולנוע ומופעים (53%), הלבשה והנעלה (45%) וטיסות ותיירות (41%). 60% מתייעצים או עוקבים אחר המלצות ברשתות החברתיות לגבי רכישות ברשת.

כמה אנחנו מוציאים על קניות ברשת ואיך אנחנו מעדיפים לשלם? עיקר הרכישות ברשת (56%) מסתכמות בעד 500 ₪ לחודש, ככל הנראה בגלל סוגיות מכס ומיסוי, ועוד 26% - בין סכום של 501-1,000 ₪. כמחצית מהנשאלים מוציאים בקנייה בודדת בין 51-200 ₪. כרבע (27%) הוציאו לכל היותר 300 ₪ בקנייה בודדת. 20% הוציאו מעל ל-3,000 ₪ ברכישה חד פעמית. 54% מעדיפים לשלם ברשת באמצעות כרטיס האשראי העיקרי שלהם. 39% מעדיפים לשלם ב- PayPal.

מהם האתרים המועדפים? האתרים הפופולאריים ביותר לרכישות ברשת הינם איביי (67%) ועלי-אקספרס (55%). האתר הישראלי המוביל לרכישה ברשת הינו וואלה שופס (30%). פחות מחמישית (19%) מעדיפים לרכוש מאתרים ישראליים.

האם אנחנו קונים עבור עצמנו או לאחרים? 43% מבצעים רכישות עבור עצמם; 4% - עבור בני הזוג; 15% - עבור ילדיהם. ומה קורה בקרב בני הנוער? 63% מההורים מדווחים שילדיהם מבצעים קניות ברשת. מהם, 83% מדווחים שילדיהם החלו ברכישות ברשת מגיל 14 ומעלה.

מה היתרון הגדול של רכישה ברשת? היתרון הנתפס המשמעותי ביותר לרכישות ברשת – מחיר (51%); אחריו, בפער ניכר – נוחות (21%). 38% סבורים שהחיסרון המשמעותי ביותר בקניות ברשת הוא שלא ניתן לראות ולחוש את המוצר.

האם אנחנו באמת קונים בחגי האון ליין? 87% מהנסקרים השיבו כי הם מודעים לכל "חגי האונליין" - יום הרווק הסיני, בלק פריידיי וסייבר מנדיי. 39% מדווחים שרכשו בשנה שעברה מוצרים ב"חגי האונליין". שיעור דומה מתכוונים לרכוש מוצרים גם השנה בימי המבצעים הללו. עיקר הרכישות המתוכננות – הלבשה והנעלה (71%) וגאדג'טים (44%). 64% מאלו המתכוונים לרכוש ב"חגי האונליין" – מחכים עם קניות מתוכננות עד ימי המבצע. ל-47% יש כבר רשימה מוכנה.

קונים באמצעות המחשב או הסמארטפון? כ-70% מבצעים רכישות באמצעות המחשב, ורק 17% באמצעות הסמארטפון.

ועוד נתון מעניין, על הרוכשים "הכבדים" ברשת: 8% מכמות הלקוחות הקונים ברשת שהמחזורים שלהם מהווים 46%! מכלל המחזורים של קניות ברשת בשנה האחרונה. גובה המחזור החודשי הממוצע של לקוחות אלה הינו כמעט פי 3! מגובה המחזור הממוצע של שאר הלקוחות. רבע מהמחזורים שלהם הינו של קניות ברשת (לעומת רק 3% משאר האוכלוסייה). גם המוצרים שלהם נבדלים מיתר הרוכשים ברשת: הם מעדיפים טיסות ותיירות, מחשבים ותוכנה וספרים וציוד משרדי.

לקוחות לאומי קארד ממשיכים לאורך כל השנה ליהנות משירות Pay-Back: החזר כספי קבוע בכ-70 אתרי סחר מובילים בארץ ובחו״ל, בהם Asos, AliExpress, Ebay ווואלה!שופס וגרופון.

 

*הסקר בוצע ע"י חברת מדגם, בקרב חברי הפאנל האינטרנטי iPanel, בקרב 500 מרואיינים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה דוברת עברית בגילאי 18+, בעלי כל כרטיס האשראי.

  • שתפו
    • שלח לחבר
    • הדפס