המידע העסקי שלי
פעולות בשירות עצמי הצטרפות לערוצים דיגיטליים שירותי סליקה ואשראי כלים לפרסום ושיווק העסק הטבות ופינוקים מידע שימושי
Skip Navigation Links לאומי קארד לעסקים ראשי טרנדים לעסקים בעידן הדיגיטלי

טרנדים לעסקים בעידן הדיגיטלי

 

לא משנה מה גודל העסק, במקום להשקיע הון תועפות בפרסום והפצה, כדאי לאמץ כלים מעולמות השיווק הדיגיטלי שיסייעו להגדלת נתח השוק וייצרו חשיפה מקסימלית במינימום השקעה.


לא משנה מהו העסק אותו מנהלים ובאיזה מוצר או שירות הוא עוסק, אי אפשר להפריד בינו לבין הצורך בשיווק נכון וממוקד שיאפשר לו קיום ויציבות כלכלית. בשנים האחרונות נכנס גם עולם העסקים לעידן הדיגיטלי עם פיתוחן של עוד ועוד טכנולוגיות מתקדמות, והיום קל הרבה יותר לחשוף את העסק ושירותיו למעגל רחב יותר של לקוחות חדשים, תוך שימור לקוחות קיימים. עבור אלו שטרם הכירו או התנסו, שיווק דיגיטלי הוא עולם שלם של כלים מכירתיים ויצירתיים שמאפשרים מפגש ראשוני או קשר ארוך עם לקוחות פוטנציאלים.
 
הזירות בהן מתקיים שיווק מעיין זה הן רשתות חברתיות, מנועי חיפוש כמו גוגל, אתרי אינטרנט, אפליקציות וכו'. החסרונות אפסיים והיתרונות רבים הודות לקלות, נוחות, זמינות ופשטות השימוש, המאפשרות לבעלי עסקים לצמצמם את הוצאות השיווק על ידי חיסכון העלויות המוקדשות לפרסום והפצה. אלו שבעת היתרונות הגדולים של עולם השיווק הדיגיטלי שביכולתם לתרום לעסק הן מבחינה תדמיתית והן מבחינת הגדלת המכירות.
 

חשיפה לנתח שוק חדש

 
התאמה לרוח התקופה: בעידן בו רוב הפעילויות, הסידורים והקניות מתבצעים באינטרנט, עסק שלא נעזר בשירותי האינטרנט הוא עסק שמשדר קיפאון וחוסר התחדשות. גם אם השירות או המוצר שמציע העסק לא מתאימים לחשיפה באתר אינטרנט, כדאי לייצר אתר אינטרנט בן עמוד אחד, וכן דף פייסבוק עסקי שבו יופיעו נתונים בסיסיים - כמו שם העסק, תיאורו ופרטים ליצירת קשר.
כאשר בונים אתר לבית העסק, חשוב להתאימו לפתיחה וגלישה נוחה באמצעות הטאבלט והסמארטפון, ולחברו גם ל- google maps ו-waze, כדי שלקוחות יוכלו להגיע אליו בקלות.

זיהוי וניצול הזדמנויות חמות: כאשר מדובר בעסק המוכר מוצר ובפרט כאשר בית העסק הוא חנות, לעיתים נותר מלאי שלא נמכר. באמצעות פרסום מבוסס מקום באפליקציות כמו אפליקציית הפינוקים של לאומי קארד, קל ופשוט להגיע לנייד של לקוחות רלוונטיים הנמצאים בקרבת העסק ולייצר עבורם מבצעי בזק ממוקדים ולהציע ללקוחות שלל הטבות שימשכו אותם לביקור בבית העסק. כך ניתן להגדיל מכירות ובמקביל לחשוף את העסק ליותר לקוחות מתעניינים.

חשיפה לנתח שוק חדש: מחקרים מלמדים כי 90% מההחלטות הצרכניות מתחילות בחיפוש תוכן. פרסום העסק באמצעות סרטונים, כתבות, תמונות ופוסטים בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, בלוגים ואתרים ייעודיים, יגדיל משמעותית את קהל המתעניינים. על ידי מיקוד ופילוח קהל היעד, ניתן לשלוח מסרים שיווקיים באופן ישיר ללקוחות מתעניינים ובכך להגיע לקהלים חדשים מבלי שהם יצטרכו להמצא פיזית סמוך לבית העסק.
 

הגדלת תנועת המתעניינים

 
שימור וגיוס לקוחות: שימוש בדיוור ישיר מאפשר הפצת ידע המשרת שלושה צרכים חשובים:
א. ניוזלטר המשפר ומגביר את הקשר בין העסק ללקוחותיו ומעודד נאמנות וקנייה חוזרת.
ב. עידוד רכישה באמצעות משלוח מבצעים, הצעות והטבות ממוקדות ומותאמות לצרכי הלקוחות במטרה לעודד רכישה.
ג. שליחת קבלות, זיכויים, חשבוניות וכו', שיקלו על הלקוח בבואו לבצע פעולות אונליין באתר, בבלוג או בדף הפייסבוק.

הגדלת תנועת המתעניינים: פרסום ברשתות חברתיות לא רק חושף את העסק ללקוחות חדשים, אלא גם מייצר תנועה לאתר תוך הגדלת התהודה והעברת מסרים מידיים כמו מבצעים, הנחות ומכירות מיוחדות.

יצירת חשיפה במינימום השקעה:
מכלול הכלים שמציע השיווק הדיגיטלי מעמיד בפני בעל העסק מגוון אפשרויות ליצירת חשיפה זולה ואפקטיבית. למשל לבחירתך עומדים כלים רבים - שימוש בקופונים, הכנסת כתובת בית העסק ל-WAZE ושימוש באפליקציות ייעודיות שמאפשרות להוריד מוצר או שירות בתמורה להסכמה לקבלת חומרי פרסום בעת השימוש באפליקציה.

יכולת מדידה מדוייקת: כיום קיימים מגוון כלי מדידה שבאמצעותן ניתן ללמוד על כל ליד, מתעניין או לקוח חדש הפונה לבית העסק ושהגיע באמצעות שיווק דיגיטלי. אפיון או אופטימיזציה של הלקוח שנמצא בצידו השני של המסך, מאפשר לפנות אליו בצורה ממוקדת המותאמת לצרכיו.