המידע העסקי שלי
פעולות בשירות עצמי הצטרפות לערוצים דיגיטליים שירותי סליקה ואשראי כלים לפרסום ושיווק העסק הטבות ופינוקים מידע שימושי
Skip Navigation Links לאומי קארד לעסקים ראשי כל הדרכים לשמור על לקוחות העסק

כל הדרכים לשמור על לקוחות העסק

 

בעידן בו אפשרויות הרכישה הן בלתי מוגבלות והתחרות על תשומת ליבו של הלקוח היא מצרך חובה המאפשר לעסק להמשיך להתקיים, הרחבת הקשר עם הלקוחות היא כלי שיווקי משמעותי לאורך זמן 

 

לאומי קארד מאפשרת פרסום הטבות בעסק שלך ללא תשלום באמצעות ניוזלטר הנשלח ללקוחותיה במייל, ובנוסף בארנק הדיגיטלי של לאומי קארד. במסגרת תכנית ההטבות לעסקים ניתן לפנות לקהל יעד רלוונטי באמצעות פרסום חדשני מבוסס מיקום ללקוחות הנמצאים בקרבת בית העסק, ועל פי חלוקה לפי גיל ומגדר.  

אחד מהכלים השיווקיים החשובים ביותר עבור העסק, הוא הקשר עם לקוחותיו הקיימים. גיוס לקוחות חדשים הוא עסק לא פשוט בכלל ומצריך לא מעט השקעה ומשאבים. זה מתחיל בתהליכים שיווקיים ויצירתיים שמטרתם לחשוף את העסק וליצור מודעות לשירות או למוצר, דוגמאת יחסי ציבור, מיתוג ופרסום, ממשיך במערכי שיווק ומכירה ומסתיים בהטבות ומבצעים שנועדו למשוך לקוחות. כל אלו כרוכים בעלויות גבוהה ובהשקעה רבה.

לקוח קיים לעומת זאת, הוא נכס שיווקי משמעותי ומתפקד על תקן כוח פרסומי רב השפעה: לקוח קיים כבר מכיר, נחשף ומשתמש בשירות או במוצר המוצע, כך שאם דואגים לשמר אותו כלקוח מרוצה באמצעות שירות איכותי, תמריצים וקשר רציף, מסרו החיובי יעבור הלאה למעגל המשפחתי והחברתי, ואפקט ה"מפה לאוזן", ייצר תקשורת שיווקית משמעותית שמחזקת את תדמית העסק ומסייעת בגיוס לקוחות חדשים. אם אתם בעלי עסק, לא משנה מה גודלו- כך תוכלו גם אתם להרחיב את הקשר עם לקוחותיכם הקיימים ולייצר תקשורת שיווקית אפקטיבית.

 

מועדון לקוחות זה לא משהו רע

צרו קהילה תומכת מוצר: מועדון לקוחות הוא הרבה יותר מהודעות טקסט העוסקות בהטבות ומבצעים. למעשה, מדובר בכלי שיווקי ממוקד המשמר את הקשר הרציף עם הלקוח ומייצר מערכת יחסים בינו לבין השירות המוצע. באמצעות עדכון הלקוח תוך שימוש במערכת ניוזלטר במייל או בהודעת טקסט בנוגע לחדשות, הטבות ומידע שימושי הרלוונטי לצרכיו, נשמר קשר הדוק עם הלקוח. בדרך זו יכול בעל העסק לנהל מאגר לקוחות נאמן, לבדל את שירותיו מהמתחרים ולהגדיל הכנסות על ידי הגדלת מעגל החשיפה.

גרמו להם להישאר: לקוח חוזר הוא לקוח שבע רצון מהשירות או המוצר. לקוח חוזר שיתוגמל על רכישות נוספות שביצע- הוא לקוח שישאר עם טעם טוב בפה ויהווה שגריר חיובי עבור העסק ושירותיו. חברת "לאומי קארד" מציעה "אפליקציית נאמנות" המופעלת באמצעות חברת REWARDY ומשמשת פלטפורמה חדשנית לשימור לקוחות באמצעות כרטיסי נאמנות הנשמרים בסמארטפון ומציגים את הפעולות השונות שביצע כל אחד מהלקוחות. על רכישות חוזרות או רכישה בסכום גבוה, למשל, אפשר לתגמל את הלקוח החוזר באמצעות הטבה, הנחה או מתנה.

 

 עדכנו את הלקוחות כל הזמן

השאירו אותם מעודכנים: קבוצות פייסבוק, טוויטר ו-וואטסאפ, מהוות קבוצות דיון והשפעה לכל דבר. תוכן, מידע, המלצות ומאמרים הנוגעים לעסק ונידונים בקבוצות אלו, מייצרים שיח, באזז וקהילה שסובבת סביב השירות או המוצר. ככל שעסק מוזכר פעמים רבות יותר ומשמש נושא בשיחה רבת משתתפים, כך המותג הולך ומתחזק, והעסק ממצב עצמו בקרב חברי הקבוצה כאוטוריטה בתחום בו הוא מתעסק.

צרו אירועים סביב העסק: ימי עיון, כנסים, הרצאות ואירועים המספקים מידע חדשני וזוויות מעניינות הנוגעות לשירות, למוצר או לתחומי העניין סביב העסק, יוצרים מעגל לקוחות נאמן ובמקביל מחזקים את תדמית העסק ויוצרים בקרב הלקוח תחושה של טיפול ויחס אישי. בנוסף, לדיון המתקיים בעקבות כנסים או הרצאות, תפקיד משמעותי בהטמעת השירות או המוצר בתודעת הלקוחות. כך, בפעם הבאה שיזדקקו לשירות הרלוונטי לבית העסק, סביר להניח שהמותג הספציפי יעלה ראשון בתודעתם.

 

הכירו את הלקוחות

הכירו את לקוחותיכם: מערכת CRM (ניהול קשרי לקוחות) היא כלי משמעותי בניתוח צורכי הלקוחות, במתן שירות ובשימור הלקוחות. הניתוח מתבצע באמצעות כלים מחקריים ושיווקיים ומאפשר לאגור מידע ולעקוב אחר פניות חיוביות או שליליות של הלקוחות. מערכות מעיין אלה ומתאימות במיוחד לעסקים בינוניים וקטנים שרווחיהם תלויים באיכות ובשירות המוצר שאותו הם מספקים, ולכן משמשים כלי שיווקי משמעותי המייצר נאמנות ומערכת יחסים ארוכת טווח ויציבה.

גרמו להם להרגיש משמעותיים: כל לקוח אוהב להרגיש חשוב. בהתאם לכך, מערכת יחסים שחורגת מקורקטיות פורמאלית, מייצרת תחושת קירבה שתגרום ללקוח להרגיש מיוחד. זה יכול להיות בית קפה שכונתי, שזוכר איך הלקוח אוהב לשתות את הקפה שלו ומדי פעם "מפנק" בעוגיה, או בעל צימר שאסף מידע באמצעות דף משוב על תאריך יום ההולדת או יום הנישואים של אורחיו ומתקשר לברך אותם לפני התאריך המיוחל. לקוח שמרגיש קירבה לבית העסק, ישמח להמליץ על שירותי העסק למעגל חבריו ובמקרה הצורך גם יסייע לבית העסק על ידי מתן "לידים" ללקוחות פוטנציאליים שהעסק יכול להיות רלוונטי גם עבורם.

לסיכום, בעידן בו אפשרויות הרכישה הן בלתי מוגבלות והתחרות על תשומת ליבו של הלקוח היא מצרך חובה המאפשר לעסק להמשיך להתקיים, הרחבת הקשר עם הלקוחות היא כלי שיווקי משמעותי לאורך זמן. כדי להחליט על אסטרטגיה שימורית מתאימה וליצור תקשורת שיווקית אפקטיבית, יש לבדוק בראש ובראשונה את אופי העסק ואת השירות או המוצר שהוא מציע, רק אז, ובהתאם לנתונים אלה אפשר לבחור קו שיווקי נכון ודרכי הפעולה שיתורגמו הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך לפעולות מעודדות רכישה.