המידע העסקי שלי
פעולות בשירות עצמי הצטרפות לערוצים דיגיטליים שירותי סליקה ואשראי כלים לפרסום ושיווק העסק הטבות ופינוקים מידע שימושי
Skip Navigation Links לאומי קארד לעסקים ראשי שיווק דיגיטלי לעסק שלך

שיווק דיגיטלי לעסק שלך

 

גם אם אין לכם ניסיון בשיווק דיגיטלי, במספר מהלכים פשוטים, גם אתם תוכלו להגיע ללקוחות חדשים, לייצר קניה חוזרת אצל אלו הקיימים ולבסוף להגדיל את מחזור המכירות של העסק.

 
המהפכה הדיגיטלית שעוברת על עולם הצרכנות בשנים האחרונות, עשויה להיות דווקא הזדמנות מצוינת עבור בעלי העסקים הקטנים. כשם שתהליך הרכישה נהייה פשוט וזמין לכל צרכן באמצעות הערוצים הדיגיטליים, כך גם הפכה היכולת לשווק את העסק לפשוטה וזמינה.
רוב בעלי העסקים הקטנים, מחליטים לפתוח את העסק שלהם מסיבות אישיות ומקצועיות ולאו דווקא מסיבות של בחינת השוק או הבנת ההזדמנות העסקית. אולי הם בעלי מקצוע טובים בתחום אותו למדו ובו התמחו, אך במקרים רבים הם אינם מומחים גדולים בתחום השיווק והמכירות.
בנוסף לכך, בעלי העסקים הקטנים הם המנהלים, העובדים וגם אלו שאמורים לתפקד גם כמשווקים. ללא ספק, מדובר בעומס גדול. אם בעל העסק הוא לא איש שיווק בנשמתו, כזה שחי את העולם הקצבי והמשתנה הזה, הרי שמהר מאד שיווק העסק נדחק לתחתית סולם העדיפויות שלו. זאת שלעצמה, עלולה להיות טעות.
פרסום ברשתות החברתיות, הקמת אתר אינטרנט או קידום במנועי חיפוש -מאפשרים לכל עסק להיות נגיש ולהגיע ליותר לקוחות וצרכנים. בעל העסק צריך להיות במקום שבו רוב היום הלקוח נמצא- מול המחשב הנייח, הנייד, הטאבלט או הסמארטפון.
 

הנה כמה טיפים - כיצד עושים זאת נכון: 

  1. פותחים "נכס דיגיטלי": יש לבנות אתר אינטרנט או עמוד פייסבוק, על מנת להיות נוכחים ברשת. כך תוכלו להגיע ליותר חשיפות, לקוחות ויותר מכירות. יש לזכור שהלקוחות כבר לא רק מדפדפים בעיתון או במגזינים. מודעת פרסום כבר לא תספיק היום וגם לא חלוקת פליירים, שגוזלת זמן ומשאבים. יש להגיע ללקוח באמצעות כלים דיגיטליים מתקדמים ותוכן חכם. כאלה ניתן למצוא בשפע - בסלולר, במחשב או בטאבלט.
  2. מקפידים להיות זמינים ושקופים לקהל היעד: מומלץ לתת מענה ללקוחות גם בערוצים הדיגיטליים ולעדכן אותם כל הזמן במוצרים ושירותים חדשים, באתר או בעמוד הפייסבוק שהקמתם. בנוסף, חשוב להבליט את הבידול של העסק מהמתחרים, לשקף את הערך המוסף של העסק ולתת מענה לפנייה של כל לקוח ולקוח.
  3. משקיעים זמן בניהול הקהילות שלכם: בניגוד לעבר, הלקוח היום כבר לא כל כך נאמן ויש לו כח שלא היה לו בעבר. בעולם שבו המידע זמין, ניתן לכתוב כל דבר, להגיע לכל עסק ולבצע מחקרי שוק. התפקיד של בעל העסק הוא, לנהל עם הלקוח מערכת יחסים שלמה וארוכת טווח, שמצד אחד תשמר את הלקוח ומצד שני תזרים לקוחות חדשים. לרוב הלקוחות הקיימים שלכם יש עמוד בפייסבוק והם ישמחו לכתוב בו את הדעה הטובה, שיש להם על העסק.
  4. שומרים על קשר עם הלקוחותבעל עסק קטן בדומה לחברות גדולות, יכול להתנהל כאילו יש לו מועדון לקוחות. ספרו ללקוחות שלכם על המוצרים החדשים, שיש לכם בחנות או על המבצע החדש שהשקתם במיוחד עבורם. היום קיימות מספר אפליקציות פשוטות לניהול מאגר לקוחות, ובאמצעות שליחת מייל או SMS תוכלו ליצור קשר ישיר עם לקוחותיכם ולגרום להם לקניה חוזרת. לאומי קארד, למשל, מציעה אפליקציית נאמנות בשיתוף עם חברת REWARDY, הממותגת לעסק שלכם.

    במספר מהלכים פשוטים, גם אתם תוכלו להגיע ללקוחות חדשים, לייצר קניה חוזרת אצל אלו הקיימים ולבסוף להגדיל את מחזור המכירות של העסק.