המידע העסקי שלי
פעולות בשירות עצמי הצטרפות לערוצים דיגיטליים שירותי סליקה ואשראי כלים לפרסום ושיווק העסק הטבות ופינוקים מידע שימושי
Skip Navigation Links לאומי קארד לעסקים ראשי לא רק פרסום: שיווק העסק באמצעות תוכן

לא רק פרסום: שיווק העסק באמצעות תוכן

 

בעידן בו רוב הפעילויות והקניות מתבצעות באינטרנט- שימוש במגוון הכלים הדיגיטליים כאמצעי להפצת מסר, גיוס לקוחות חדשים וחיזוק הקיימים - הם חלק בלתי נפרד מהצלחת העסק 
 
 
 אנו חיים בעידן בו הצרכן הפוטנציאלי מסנן ברפלקס מותנה את ריבוי המסרים שסביבו, החל מפרסומות בשלטי חוצות, דרך ג'ינגלים ברדיו ועד מודעות ופרסומות בטלוויזיה. הדרך האפקטיבית ביותר לחדור את מסך האדישות היא יצירת תעדוף באמצעות תוכן ממוקד, מעניין ומתחדש. המזהה בצורה מדויקת את צרכי הלקוח ומציע לו תכנית והצעות רלוונטיות עבורו. כל זה משפט ארוך אחד - לקצר ולחדד.
 
שיווק באמצעות תוכן נשען על הרעיון שתוכן בעל ערך מוסף יוצר קשר הדוק וקרוב יותר בין העסק, השירות או המוצר לבין הלקוח או הלקוח הפוטנציאלי. בין אם מדובר בחנות מקוונת או בשירות שנעשה באמצעות הטלפון או הסקייפ, שיווק תוכני חי וערני ימקסם את התוצאה הרצויה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה ש- 78% מהרכישות מתבצעות בעקבות ולאחר חיפוש תוכן. יותר מדי פעמים "תוכן".
 
תוכן לא מתחיל ומסתיים בהצעה שיווקית יבשה. להיפך- תוכן טוב המייצר עניין הוא כזה המתבצע באמצעות מאמרים, פוסטים, תמונות, סטטוסים, סרטוני וידאו ועוד, ומשפיע במספר מישורים: החל מיצירת תנועה לאתר העסק, דרך בניית קשר עם לקוחות ושיתופי פעולה ועד לשימור לקוחות והגדלת כמות העסקאות שמתבצעות בבית העסק או באתר. כיום, בחסות בעידן הדיגיטלי, קיימים מגוון כלים המאפשרים להפיץ תוכן שיגיע לקהל רחב, אך בצורה ממוקדת המתאימה ורלוונטית עבור הנמענים.
 

יצירת קשר במינימום השקעה

תוכן הוא הרבה יותר מאמצעי שיווקי גרידא. אם בעבר התקיים הקשר בין העסק לצרכן באמצעות שליחת פרסומות או הטבות, כיום מתבסס הקשר על ערך מוסף המתקיים בחסות במסגרת ההיכרות עם הלקוח וצרכיו. החסרונות אפסיים והיתרונות רבים הודות לכלים העומדים בפנינו ומאפשרים לנו לתחזק את הקשר עם הצרכן ולהפיץ בצורה רחבה מסרים ממוקדים שמחזקים את המותג. אם אתם מנהלים עסק קטן, בינוני או גדול, אלו הדרכים להפצת תוכן שכדאי לכם להכיר:
 

  1. שליחת תוכן ממוקד: אפליקציות העוסקות בשימור וניהול הלקוחות, דוגמת אפליקציית הנאמנות של לאומי קארד, מאפשרות לבצע פילוח מדוייק של קהל היעד ולהכיר את העדפותיו, צרכיו, תחומי העניין שלו וגם תלונותיו. בהתאם למיקוד שמבצעת המערכת, ניתן לשלוח מסרים שיווקיים ללקוחות מתעניינים ובכך להגיע אליהם מבלי שהם יצטרכו להימצא פיזית סמוך לבית העסק.
     
  2. חשיפת העסק לקהלים חדשים: בכל הנוגע לחשיפה לנתח שוק חדש, מחקרים מלמדים כי רוב ההחלטות הצרכניות מתחילות בחיפוש תוכן. כדי לייצר בולטות ולחשוף את ה עסק לקהלים חדשים, רצוי לפרסם את העסק באמצעות סרטונים, כתבות, תמונות ופוסטים בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, ברשתות חברתיות, בבלוגים ואתרים ייעודיים.  זאת במטרה להגיע לקהלים חדשים שטרם מכירים את המוצר שמציע בית העסק. דרך נוספת להגיע למתעניינים חדשים באמצעות תוכן ממוקד המתאר את שירות העסק היא שימוש בכלי קידום האתרים במנועי החיפוש (Search Engine Optimization), המשפר את מקומו של האתר במנועי החיפוש האינטרנטיים.
     
  3. שיפור ושדרוג החזית העסקית: דף הפייסבוק, האתר, הבלוג או אפליקציה, הם חלון הראווה לשירות אותו מציעים. אתר מאופיין במראה מיושן ולא מתעדכן תדיר- משדר קיפאון וחוסר התחדשות. דף פייסבוק, אתר, בלוג ואפילו אינסטגרם המייצרים תהודה על בסיס יומי באמצעות עדכונים, פעילויות, הצעות, ספיישלים והטבות עונתיות, לא רק מושכים לקוחות מתעניינים, אלא גם מחזקים את המותג ומייצרים עניין סביבו. כאשר בונים או עורכים מתיחת פנים שיווקית לבית העסק, כדאי להשקיע משאבים ביצירתיות ובנראות ולכלכל בצורה מושכלת את התחושה והמסר שמבקש העסק להעביר.
     
  4. העברת מסרים שיווקיים באמצעות קבוצות דיון: הקמת קבוצות פייסבוק, ווייבר ו-ואטסאפ שבמסגרתן יועבר תוכן, יוצר באז, יינתנו המלצות ובעיקר יועברו מסרים מידיים הנוגעים לשירות העסק. קבוצות הן- היא כלי אפקטיבי להעברת מסרים בצורה ממוקדת, תוך יצירת ערך מוסף בדמות התחדשות ויצירת עניין. בנוסף ליתרונות הברורים, עסק המייצר סביב שירותיו קהילת מתעניינים, ממתג עצמו כאוטוריטה ומייצר תחושת אמינות בתחום בו הוא מתמחה.
     
  5. פרסום ממוקד בזמן אמת: עסקים המוכרים שירותים או מוצרים, נותרים לעיתים עם מלאי שלא נמכר. זו יכולה להיות חנות עם עודפי מלאי או צימרים המושפעים מעונתיות וחווים תקופות חלשות. פרסום מבוסס מיקום בארנק הדיגיטלי של לאומי קארד, למשל, מאפשר להגיע לנייד של לקוחות העוברים בקרבת העסק, ולייצר עבורם הצעות והטבות ממוקדות שנתפרו במיוחד עבורם ויעודדו הנעה לפעולה וביצוע עסקה.
     
    לסיכום, בעידן בו רוב הפעילויות, הסידורים והקניות מתבצעים באינטרנט, שימוש במגוון הכלים הדיגיטליים כאמצעי להפצת מסר, גיוס לקוחות חדשים ושימור לקוחות קיימים, הם דרך אידיאלית להביא למקסום הקשר, שבין העסק ללקוחותיו החדשים או הקיימים ולייצר נאמנות ועניין לאורך זמן.

             לפרטים נוספים על תכנית ההטבות לעסקים.