המידע העסקי שלי
פעולות בשירות עצמי הצטרפות לערוצים דיגיטליים שירותי סליקה ואשראי כלים לפרסום ושיווק העסק הטבות ופינוקים מידע שימושי
Skip Navigation Links לאומי קארד לעסקים ראשי לשמור על הנכס הכי יקר: הלקוח שלך

לשמור על הנכס הכי יקר: הלקוח שלך

 

גיוס לקוח חדש כרוך בהוצאה גדולה, בעוד שלקוח קיים יכול לשמש שגריר נלהב ולייצר חשיפה אפקטיבית לאורך זמן. כך תוכלו גם אתם לשמר מערך לקוחות יציב תוך יצירת מסלולי נאמנות ממוקדי מטרה.

בכל שלב בחייו של עסק- קטן, בינוני או גדול, אחד האתגרים הגדולים ביותר הוא הבאת לקוחות חדשים. גם אם מדובר בשירות מצויין ובמוצר חיוני, הכדאיות הכלכלית לקיומו של העסק קשורה קשר ישיר למספר הלקוחות המעוניינים בשירות. בשנים האחרונות יותר ויותר בעלי עסקים מפנים משאבים רבים לטובת תהליכים שיווקיים ויצירתיים שמטרתם ליצור מודעות לשירות או למוצר שמציע העסק: החל מיחסי ציבור, מיתוג ועיצוב, דרך אסטרטגיה פרסומית , פרסום, שלטי חוצות, מודעות ומערכי שיווק ומכירה. וזה עוד לפני שמכניסים למשוואה את ההטבה או הנחה הניתנות בדרך כלל ללקוח חדש.
 
כל אלו חשובים ומשמעותיים ביצירת החשיפה הראשונה, אך כאשר מדובר בעסק יציב, אחת הדרכים להפיק את המיטב ממערך הלקוחות הקיים, היא "להשתמש" בו ככלי שיווקי וככוח פרסומי ומגייס, תוך ניצול הקשר הקיים להגדל החשיפה. לקוח קיים כבר מכיר, נחשף ומשתמש בשירות במוצר המוצע, כך שאם משמרים אותו כלקוח מרוצה באמצעות שירות איכותי, תמריצים וקשר רציף, מסרו החיובי יעבור הלאה ואפקט ה"מפה לאוזן" ייצר תקשורת שיווקית חיובית. הרווח- שגריר שימליץ על המוצר או השירות ויהווה חוות דעת חיובית "מהלכת" שלא רק תביא לקוחות נוספים, אלא אף תחזק את תדמית ומיתוג העסק. כך תוכלו גם אתם ליצור קשר חיובי משמעותי עם לקוחות קיימים.
 

לפנק, לפנק, לפנק

 
צרו קהילה סביב המוצר: יצירת מערכת ניוזלטר במייל או באמצעות הודעת טקסט, משמרת את הקשר הרציף עם הלקוח מבלי להטרידו. באמצעות שליחת חדשות, הטבות ומידע שימושי הנתפר למידותיו ורלוונטי לצרכיו, נשמר קשר הדוק על הלקוח ובדרך זו יכול בעל העסק לנהל מאגר לקוחות נאמן, לבדל עצמו מהמתחרים, לחזק את המותג ולהגדיל הכנסות על ידי הגדלת מעגל החשיפה.
 
פנקו לקוחות קיימים: לקוח המקבל תשומת לב הוא לקוח שמרגיש משמעותי ולכן הקשר שלו לעסק יהיה אישי יותר. יש לא מעט דרכים לגרום ללקוח להרגיש מיוחד: החל מהטבות, דרך ברכות בימי הולדת ומתנות סמליות.
 
giftcard מבית לאומי קארד, לדוגמא, הוא כרטיס מתנה יוקרתי ומפנק הנטען באופן חד פעמי בסכום כספי לבחירת הלקוח, הנע בין 100-1000 שקלים, מגיע במארז חגיגי וניתן למימוש בעשרות רשתות מובילות, מסעדות, צימרים ואטרקציות. כרטיס מעין זה יכול לשמש כמתנה עבור לקוח, או כשי פנים עסקי בחגים או באירועים לעובדי בית העסק.
 

לגייס לקוחות חדשים

 
תגמלו את הלקוחות עבור קנייה חוזרת בעסק: חברת "לאומי קארד" מציעה "אפליקציית נאמנות" המופעלת באמצעות חברת REWARDY ומשמשת פלטפורמה חדשנית לשימור לקוחות באמצעות כרטיסי נאמנות הנשמרים בסמארטפון ומציגים את הפעולות השונות שביצע כל אחד מהלקוחות. בהתאם לפעולות שביצע הלקוח- ניתן לתגמלו באמצעות ההטבה על הרכישה החוזרת אשר נקבעת על ידי בעל העסק. בנוסף מאפשרת האפליקציה לעדכן בכל העת את הלקוחות בהטבות ומבצעים חדשים ועל ידי כך להישאר בתודעתם ולהניע לפעולה.
 
צרו תמריצים ועודדו גיוס לקוחות חדשים: לקוח מרוצה המתוגמל פר המלצה, ישמש ממליץ נלהב על שירותי העסק למעגל חבריו. תמריץ יכול להיות מתנה חד פעמית או שוטפת, בהתאם לכמות הלקוחות החדשים המגוייסים, אבל לא רק. כדי לעודד המלצה ויצירת "לידים" כדאי ליזום פעילויות בסגנון "חבר מביא חבר", לתגמל לקוחות ממליצים ולהציע מתנות איכותיות על כל עסקה נוספת שתסגר בעקבות המלצה על העסק ללקוחות פוטנציאליים.
 

העשירו את הלקוחות באמצעות אירועים וכנסים איכותיים

 
שמירה על קשר באמצעות ייזום וקיום ימי עיון, כנסים, הרצאות ואירועים המספקים מידע חדשני וזוויות חדשות הנוגעות לשירות, למוצר או לתחומי העניין סביב העסק. באמצעות אירועים מעיין אלה ניתן לחזק את תדמית העסק, לייצר דיון סביבו, ובעיקר לייצר בקרב הלקוח תחושה של טיפול ויחס אישי תוך בידול מעסקים מתחרים.
חשוב לזכור, לקוחות קיימים ופוטנציאליים הם כוח רכישה חשוב ולכן מוצפים בהמוני הצעות ומסרים מכל עבר: פרסומים בכלי התקשורת, בשלטי החוצות, במדיה הדיגיטלית ופנייה באמצעות מערכות שיווק מתקדמים. לכן, כדי לייצר תעדוף ולמנוע מצבי נטישה, יש להקפיד על קיום קשר ישיר, רציף ואישי ככל הניתן על הלקוחות, ובמקביל לזהות בצורה מדויקת את צרכיהם ולהציע להם את ההצעות הרלבנטיות והאטרקטיביות ביותר עבורם. אם בעבר היו מועדוני הלקוחות נחלתן של רשתות גדולות בלבד, כיום יותר ויותר עסקים קטנים וביניהם עסקים ביתיים, מבינים כי הדרך לליבו ולנאמנותו של הלקוח היא לא רק באמצעות מוצר או שירות מצויינים, אלא נוגעת לפרמטרים ריגשיים וטיפול אישי ומותאם, שבאמצעותו מפתח הלקוח נאמנות ומהווה "שגריר" נלהב.