המידע העסקי שלי
פעולות בשירות עצמי הצטרפות לערוצים דיגיטליים שירותי סליקה ואשראי כלים לפרסום ושיווק העסק הטבות ופינוקים מידע שימושי
Skip Navigation Links לאומי קארד לעסקים ראשי להרוויח כסף ממכירות באינטרנט

להרוויח כסף ממכירות באינטרנט

 

תמו הימים בהם בעל עסק קמעונאי היה חייב לשכור מקום ולשאת בעלויות. היום כל מי שרוצה למכור מוצר יכול לפתוח חנות וירטואלית בשלל אתרים יעודים בארץ ובעולם ולמכור את מרכולתו. איך פותחים ומנהלים חנות כזו והכי חשוב, איך עושים מזה כסף?

 
בעל עסק, אשר מעוניין למכור מוצר ברשת, בין אם הוא מייצר אותו ובין אם הוא רק משווק את המוצר, חייב לשאול את עצמו היכן הוא מעוניין למכור: בארץ או בעולם. בפני בעל העסק עומדות כמה אופציות: האחת להשתמש בפלטפורמות הקיימות ברשת ולהקים באמצעותן חנות וירטואלית בחינם או בעלות מינימאלית ולמכור דרכן את המוצר, ובכך לחסוך בהקמת אתר מכירות. אפשרות שנייה היא, להקים חנות וירטואלית משלו, בעלת פלטפורמה עצמאית, בעלות גבוהה יחסית.
 
בעל עסק אשר מוכר באמצעות הקמת חנות חינמית בפלטפורמה מוכנה כגון איביי, אמזון או מרמלדה הישראלית, יביא לתנועה של קונים למוצר שלו. עם זאת, חשוב שתהיה לו במקביל גם חנות וירטואלית משלו. זאת בשל העובדה כי, מאחר ואת אותם הקונים שמשך לקנות ממנו באמצעות הפלטפורמות הקיימות ושילם עליהם עמלת מכירה, הוא יוכל מעתה לנתב לקנייה הבאה באתר שלו, ובכך לחסוך את העמלות העתידיות.
 
לדבריו, הקמת חנות וירטואלית לא רק תחסוך את העמלה שלוקחים באתרים הגדולים בארץ ובחו"ל. הפניית הלקוח לאתר מכירות עצמאי תהווה חשיפה למוצרים של העסק בלבד ולא למוצרים האחרים, ובכך תתאפשר לקונה הכרה טובה יותר של המוצר והעסק, דבר שיתרום לביטחון בקנייה הבאה.
 

ביקוש רב לחנויות אופנה וירטואליות

 
בישראל קיימות מעט מאוד פלטפורמות שבאמצעותן ניתן לפתוח חנות חינמית ולמכור מוצרים, הבולטת, שבהן היא "מרמלדה מרקט". מרמלדה הינה כאמור פלטפורמה קיימת ובכדי למכור באמצעותה, אין צורך להקים אתר אינטרנט.
בישראל טרם הוקמו פלטפורמות זהות לסדר גודל של אלה הפועלות בחו"ל כגון, איביי ואמזון, אך יש ניסיונות להקים פלטפורמות גדולות למכירה ממוקדת כגון ביגוד.
 
מתוך כך, בעל עסק המעוניין למכור כיום באמצעות הרשת בישראל בלבד, מוכרח להקים ולתחזק חנות וירטואלית עצמאית, על מנת להגיע להיקף מכירות גדול ולהיעזר בפלטפורמות הקיימות בכדי להיחשף לקהל היעד.
 
אנחנו מזהים ביקוש רב להקמת אתרים למכירת אופנה, זאת בעקבות ההשפעה הרבה של אתרי Next וAsos המצליחים. הדוגמא הטובה ביותר היא עדיקה הישראלית. זוהי חנות וירטואליות עצמאית, המוכרת שלא באמצעות איביי או דומיו שעשתה מהפכה בתחום הבגדים בארץ, כאשר היא הציגה אתר ברמה גבוהה, תמונות מעולות ווידאו, וכולם רוצים להיות כמו עדיקה. צריך לזכור כי השוק בישראל קטן ולא ניתן להקים כאן אתר כמו איביי, בגלל כמות קטנה של אנשים שתמכור שם, כאן לא בונים אתרים כאלה, אך יש כמה ניסיונות להקים דברים דומים לאיביי בתחומים ספציפיים.
 

"אי אפשר להקים אי ביי בארץ"


בחו"ל לעומת זאת, ישנן פלטפורמות ענקיות כאשר הפופולאריות שביניהן הינן: איביי, אמזון ואטסי. הקמה וניהול חנות באתרים אלה הינה בחינם או נעה סביב עלות של 15-20 דולר בחודש, כאשר האתר גובה עבור העלאת המוצר ומכירתו.
באמזון, על מנת לפתוח חשבון דרוש חשבון אמריקאי ויש לבצע פרוצדורה שתתאים לכך. באיביי לעומת זאת כל אחד יכול לפתוח חנות למכור, בכפוף לחוקי האתר. היתרון בלפתוח חנות באיביי הינו כאמור חיסכון של אלפי שקלים בהקמת חנות וירטואלית או אלפי שקלים בשיווק ופרסום.
החיסרון הינו כפיפות לחוקים די נוקשים של האתר והיכולת של הנהלתו לסגור את החנות, באם אינך עומד בקריטריונים, שנקבעו על ידו כגון: פידבק שלילי מהלקוחות.
חיסרון נוסף הינן אפשרויות סליקה מוגבלות, כאשר אלה לרוב אתרים שעובדים רק עם פיי פאל ומגבילים את הלקוח הפוטנציאלי ולוקחים עמלת מכירה בנוסף. לאומי קארד מציעה פיתרון לסליקה בינלאומית. פלטפורמת הסליקה שמציעה לאומי קארד תומכת בכל המטבעות העיקריים 
(USD, EUR, GBP, CAD, ILS) וכרטיסי האשראי המובילים (ויזה, מאסטרקארד, מאסטרו) ומיועדת לעסקים המעוניינים למכור בשוק האירופאי והאמריקאי. (לינק לגלובל פיימנט סולושיינס). בחנות וירטואלית פרטית ניתן למקסם את חוויית הקנייה של הלקוח ולאפשר לו לשלם באמצעות כל אמצעי סליקה, גם פייפאל, גם כרטיסי אשראי ואף באמצעות מכירה טלפונית. בפלטפורמות קיימות, אמצעי התשלום מוגבל.
בהקשר זה יש לציין כי חלק מחברות האשראי, כמו למשל חברת לאומי קארד, מציעות היום אמצעי סליקה ניידים באמצעות הסמארטפון, הטאבלט או הלפטופ. התוכנות של לאומי קארד מאפשרות סליקה לכל שלושת מותגי האשראי - ויזה, מסטרקארד וישראכרט במקום אחד, ועמלות הסליקה משתלמות.
 
מכירה באמצעות פלטפורמות קיימות לא מתאימה לכלל סוגי המוצרים, בדרך כלל מוצרים יקרים חייבים, שיהיה להם אתר או דף בית של אותו מוכר, אנשים לא ימהרו להוציא מכיסם סכומים גדולים לפני שייחקרו אודות העסק שמוכר. עלות הקמת חנות וירטואלית מקצועית נעה סביב ה- 9,000-12,000 שקל, ושווה להשקיע בו בנוסף לשימוש בפלטפורמות הקיימות, עדיין זה פחות מחודש שכירות של הקמת עסק בפועל.
 
לגבי ניהול נכון של חנות מכירה ברשת חשוב להגדיר מילת חיפוש מדויקת למוצר, כך שמי שמחפש למשל 'בובת ברבי' המילה תהיה בכותרת. חשוב להציג תמונה יפה ממספר זוויות. חשוב לשים תמונה הכי קרובה למציאות. יש להציג פירוט מסודר ומלא אודות אחריות המשלוח, ותנאי התשלום ומדיניות ההחזרה. חשוב להציג לגולש אלטרנטיבה נוספת, מו, 'אם אהבת בובה זו ייתכן שתאהב גם...' ולהראות דברים דומים. וידאו שמסביר על המוצר זה מצוין. חשוב לא ליצור דף מוצר עמוס מדיי בתוכן אלא קצר וקולע.