המידע העסקי שלי
פעולות בשירות עצמי הצטרפות לערוצים דיגיטליים שירותי סליקה ואשראי כלים לפרסום ושיווק העסק הטבות ופינוקים מידע שימושי
Skip Navigation Links לאומי קארד לעסקים ראשי כללים לנוכחות אינטרנטית נכונה של העסק

כללים לנוכחות אינטרנטית נכונה של העסק

 
 
לא משנה מה גודל העסק ואיזה שירות הוא מציע בשביל למשוך לקוחות קיימים או חדשים להתעניין בו יש לייצר בולטות.
הנה כמה עצות
 
מרגע ההתעוררות בבוקר, נחשף המוח האנושי לעשרות אלפי מסרים. זה מתחיל מדפדוף בעיתון לצד הקפה, ממשיך עם כניסה לאתרים, לפייסבוק ולמייל, ולא מסתיים גם במהלך הסידורים- כאשר מאזינים לרדיו או חולפים על פני שלטי חוצות. המשמעות היא רעש אין סופי שגורם לכל בר דעת לסנן מסרים ולפתח אדישות כלפי כל מה שלא מעורר עניין.
 
לכן, לא משנה מה גודל העסק ואיזה שירות הוא מציע, בשביל למשוך לקוחות קיימים או חדשים להתעניין בו, יש לייצר בולטות בין אם מדובר בדף פייסבוק, אתר או אפליקציה, כדי לבדל אותם מעשרות אלפי דפים ואתרים דומים ולעודד רכישה באמצעות יצירת עניין, יש לשלב בין פשטות שימוש לעיצוב נעים. לאומי קארד לעסקים מציעה לבתי העסק אפליקציית נאמנות בסלולר לצורך ניהול ושימור הלקוחות באמצעות כרטיסיה דיגיטלית ממותגת וייחודית לעסק. אלו ארבעת כללי הזהב לשדרוג, בידול ונראות של האתר ודף הפייסבוק של העסק.
 
חוויית משתמש: עולם השימושיות מפותל ורחב, אך ישנם שני מונחים עיקריים שכדאי להכיר: UX- חווית המשתמש ו- UI- ממשק משתמש. באמצעות צירוף שני המונחים מתקיים הקשר בין הגולש לאתר או לדף הפייסבוק. כדי לייצר מפגש נהיר, נעים ואפקטיבי, כלומר, כזה שמעודד רכישה.
חשוב להקפיד על כך שהאתר יהיה שימושי, בדיוק כמו חנות שבה הלקוח הפוטנציאלי מתמצא בקלות. אתר שיאפשר למבקר בו לנווט בקלות ולהבין את המוצר או השירות, יהיה אתר שמניע לפעולה ומעודד רכישה. בנוסף, כאשר מעצבים ממשקים, יש למקם כפתורי הנעה לפעולה דוגמת "להזמנות לחצו כאן" או "מבצעים מיוחדים" במקומות ברורים ומובחנים. הקפדה על אתר המשלב עיצוב פשוט לצד כפתורי הנעה לפעולה, תיצור אתר שהיחס בין כמות המבקרים בו לכמות רכישה הרוכשים בו, יהיה גבוה ורווחי עבור העסק.
 
שדרוג הנראות: אחד המונחים החשובים ביותר בתחום זה הוא K.I.S.S שמשמעותו: keep it simple stupid. כלומר, שמירה על ממשק פשוט להבנה ולתפעול גם עבור המבקר שאינו נהיר בנבכי הטכנולוגיה. הקפדה על דף פייסבוק או אתר נוחים ופשוטים תוך ביטול כל מורכבות שאינה חיונית, תייצר קרקע נוחה להתמצא בה, לתפעל ולרכוש באמצעות פעולות פשוטות את המוצר או השירות. (ארוך) ככל שמסרבלים את האתר מבחינה תוכנית ועיצובית, כך היחס בין כמות הנכנסים לאתר לכמות הרוכשים דרכו, תהיה נמוכה.
 
היררכיית תוכן נכונה: אתר אפקטיבי הוא כזה שיש בו איזון נכון בין מטרות האתר המבקש למכור שירות או מוצר, לבין הוויזואליות שלו. מחקרים בתחום השיווק מלמדים כי עם הכניסה לאתר אינטרנט, מספיקות מספר שניות כדי להחליט אם הוא מעוניין להישאר בו. כבר ברגע הכניסה אליו, נמשכת העין באופן טבעי לנקודות מסוימות הנמצאות במיקומים קבועים או מאופיינות בצורה או צבע מסוימים. שטחים אלו מכונים "נקודות חמות". כאשר מעצבים אתר יש לוודא שהמתכנת או מנהל התוכן שבונים את האתר מכירים ויודעים היכן נכון למקם כל לשונית או כפתורי הנעה לפעולה בהתאם למודל הנקודות החמות. עיצוב בהתאם למודל זה יביא למקסום דרכי ההנעה לרכישה וייצר אתר אפקטיבי ומושך.
 
עיצוב: כשעסק מתפעל אתר אינטרנט, דף פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם, על כל הכלים השיווקיים הדיגיטליים "לדבר" באותה שפה עיצובית, כלומר, נדרש להקפיד על נראות השייכת לאותה משפחת צבעים וצורות. בין אם הגולש נכנס לאתר ובין אם הוא מבקר בדף הפייסבוק, עליו לזהות שמדובר באותו שירות או מוצר השייכים לאותו עסק. הקפדה על שפה עיצובית אחידה מחזקת את המותג ומייצרת עולם ויזואליה שלם.כאשר הגולש יראה צורות או צבעים המזוהים עם המותג, מוחו יעלה באופן אסוציאטיבי את העסק ושירותיו.
 
לסיכום, אתר או דף הפייסבוק הם כלים שיווקיים אפקטיביים ונגישים. כדי להוציא מהם את המיטב ולהגיע ליחסי המרה גבוהים בין כמות הגולשים לכמות הרוכשים, יש להקפיד על תוכן פשוט וברור, על עיצוב נעים לעין ועל ממשק נוח לתפעול. פירוטכניקה מסורבלת או מראה מבולגן ועתיר צורות וצבעים עלולים לבוא על חשבון הבנת המוצר, לבלבל את הגולש ולהסיח את תשומת ליבו מהשירות שהעסק מציע ומאפשרות לרכוש אותו באתר.