המידע העסקי שלי
פעולות בשירות עצמי הצטרפות לערוצים דיגיטליים שירותי סליקה ואשראי כלים לפרסום ושיווק העסק הטבות ופינוקים מידע שימושי
Skip Navigation Links לאומי קארד לעסקים ראשי האם אפשר לוותר על כרטיס האשראי?

האם אפשר לוותר על כרטיס האשראי?

 

אפליקציות, אתרי מובייל וסחר אלקטרוני תופסים נפח משמעותי יותר בעסקאות פיננסיות. כל אלו הופכים בקצב זריז תחליף לכרטיס הפלסטיק שנשאר עמוק בארנק.

חווית הקנייה המסורתית באמצעות כרטיס האשראי, נמצאת בעיצומה של מהפיכה. אפליקציות, אתרי מובייל וסחר אלקטרוני תופסים נפח משמעותי יותר. זאת הודות לחדירת המובייל ולעובדה שהוא הופך לערוץ המרכזי דרכו צורכים תוכן ומידע  ולבסוף אף קונים ומשלמים.
 
כבר היום, אנו עדים לשינויים בגישות התשלום ולחוויות תשלום חדשניות מבוססות סמארטפון, המשלבות טכנולוגיות מתקדמות כמו זיהוי פנים וטביעת האצבע. כל אלו הופכים בקצב זריז תחליף לכרטיס הפלסטיק שנשאר עמוק בארנק.
אחת הדוגמאות לכך היא, חברת הענק "אפל", שהציגה  עם השקת אייפון S5, אפשרות זיהוי לקוח באמצעות טביעת אצבע ואפשרות תשלום באמצעות "iBeacon" . טכנולוגיה זו מאפשרת לרשתות קמעונאיות לשדר קופונים והצעות ערך אישיות ישירות לסמארטפון של לקוח אשר נכנס לחנות.
 
 הלקוח החדש מוכן היום, יותר מתמיד, לאמץ חוויות צרכניות חדשות ואפשרויות תשלום מתקדמות, ובתנאי שאימוץ החידוש יביא עימו ערך משמעותי עבורו. אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא, רשת בתי הקפה האמריקאית Starbucks, המאפשרת ללקוח להזמין מראש את הקפה האהוב עליו ישירות מהסמארטפון, לאסוף את ההזמנה ללא תור וללא עיכובים מיותרים ולסיים את החוויה באמצעות תשלום דרך הסמארטפון.
 
בישראל שירות תשלום מבוסס מובייל, העונה בהצלחה על אתגר חווית הלקוח ויצירת הערך עבורו הוא Get Taxi, שמציג פתרון הזמנה ותשלום בענף שהתבסס, עד לאחרונה, על מזומן בלבד.
 
כזו היא גם אפליקציית הפינוקים של לאומי קארד, שבאמצעותה ניתן להזמין הטבות מבוססות מיקום, לשלם בחניונים, להזמין ולשלם למוניות, ולהעביר כספים מאחד לשני - והכל באמצעות המכשיר הנייד.
 
עולם התשלומים במובייל הפך לתחרותי עם כניסתן של חברות, המציגות פתרונות המבוססים על טכנולוגיות מגוונות. יחד עם זאת, חשוב לזכור שעצם קיום של טכנולוגיית תשלום כזו או אחרת, אינו מעיד בהכרח על המוכנות העסקית לאמץ אותה.
 
עולם הציפיות של הצרכן מתפתח והוא מצפה לחוויית קנייה פשוטה, מהירה ובעיקר רלוונטית ומותאמת עבורו. מי שקובע ומכתיב את הקצב הוא בכלל הלקוח, שהפך לממוקד מטרה, חכם ומשווה, ומחפש תדיר את הערך המוסף עבורו.
השינוי באופיו של הצרכן יהפוך את עולם התשלומים במובייל למאתגר ומשמעותי יותר בשנים הקרובות. על רקע פער זה, ההתמקדות העיקרית של החברות כיום, היא  באימוץ פתרונות וטכנולוגיות מתקדמות המעצבות מחדש את חווית הקנייה.
האתגר המרכזי של חברות כרטיסי האשראי , כמי שנמצאים בלב מערכת היחסים בין הצרכן לספק הסחורות או השירותים, הוא להוביל את המהפכה. תפקידם מצד אחד הוא, להכיר ולצפות את הצרכים המשתנים של הצרכנים בהווה ובעתיד ולהתמקד באימוץ והטמעת פתרונות ושירותים המותאמים מצד אחד ללקוח הקצה. מצד שני הם צריכים להציג פתרונות וכלים רלוונטיים לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים, תוך השתחררות מהרגלים ודפוסים להם הורגלנו עד כה.