המידע העסקי שלי
פעולות בשירות עצמי הצטרפות לערוצים דיגיטליים שירותי סליקה ואשראי כלים לפרסום ושיווק העסק הטבות ופינוקים מידע שימושי
Skip Navigation Links לאומי קארד לעסקים ראשי האתגר הגדול של העסק הקטן

האתגר הגדול של העסק הקטן

 

הכלכלה העולמית עוברת מהפכה גדולה. יש שיקראו לה "מהפכה דיגיטלית" ואחרים ידגישו את ההיבטים החברתיים שלה. תקראו לה איך שתרצו, היא משפיעה על כולם – על תאגידי ענק, על עולם המסחר וגם על העסקים הקטנים, שעבורם דווקא נוצרות הזדמנויות עסקיות יוצאות דופן, כאלו שמאפשרות לעסקים הקטנים להרחיב את הנגיעה ביותר לקוחות וביותר הזדמנויות.


הצרכן החדש עומד בראש מי שמחוללים את מהפיכת הכלכלה העולמית. הוא יודע להתנהל ב-Online  וב- Offline, בודק, משווה ונעזר בכלים דיגיטליים רבים כמו, רשתות חברתיות, אפליקציות מובייל, אתרי סחר מקוונים ועוד. בעקבות המחאה החברתית, אבל לא רק, הצרכן מודע למחירים, עושה השוואות מחירים ויודע לחפש וגם למצוא את המוצר הזול ביותר. זאת גם כדי לא להרגיש פראייר. מונחים כלכליים, שהיו מוכרים לכלכלנים ומי שקורא ספרי כלכלה, הופכים לחלק מחיי היומיומיים של הצרכן החדש.
 
הצרכנים לא נוטשים את בתי העסק, אבל אופי הצריכה השתנתה. בתי עסק מדווחים על תנועה ערה בחנויות , אך גם פעמים רבות על ירידה בפדיון: הלקוחות מגיעים, מתעניינים במוצר, מביטים בחלון הראווה, מודדים, מתרשמים, אך לא קונים במקום, אלא דווקא ברשת. בחלק גדול מהמקרים בעקבות הנגישות לאינטרנט וכפר הגלובאלי בו אנו חיים, הם מזמינים ישר מחו"ל. זו כבר לא משימה בלתי אפשרית לקבל מוצרים היישר לארץ וחלק מהאתרים, מציעים אפילו משלוח חינם.   
 
בעוד שחברות וגופים גדולים מחזיקים מערכות שלמות, שמנסות להתמודד עם השינויים הדרמטיים בתרבות הצריכה, עסקים קטנים מוצאים את עצמם לא פעם נטולי משאבים, תקציבים, ויכולות להתמודד עם המצב החדש.
אמנם עסקים קטנים לא יכולים להפוך מחר בבוקר לחנות אונליין בסגנון  ebay, אl השימוש הגובר בטכנולוגיות דיגיטליות והמעבר של חלק גדול מהם לטלפונים חכמים, מייצרים עבורם הזדמנויות חדשות.
 

כלים שימושיים


אחד האתגרים הגדולים של כל עסק, ובעיקר כאשר התחרות גוברת, היא ייצור נאמנות של הצרכן לעסק. אפילו הכלים הקונבנציונאליים של פרסום בעיתונות ובשלטי חוצות, מתחלפים באמצעים אינטרנטיים ודיגיטליים. עסקים קטנים שעסוקים בלהתקיים יתקשו, ברוב המקרים, להיות מעודכנים בטכניקות השיווק החדשות שמחייבות עדכון, למידה והשקעה. גם מציאת משאבים לכך, היא לא משהו שעסק קטן או בינוני יוכל להקצות במהרה.
 
אחת הדרכים ליצירת הנאמנות היא הנגשת כלים אפליקטיביים לצרכנים, באמצעות הסמארטפונים. המטרה היא לשמור על נאמנותם של הלקוחות הקיימים ולהביא לקוחות חדשים באמצעים החדשים.
 
חלק מבתי העסק למדו לעשות שימוש בכלים אפליקטיביים, אשר מנגישים מבצעים בסביבה הקרובה ללקוח. אפליקציות אלה מבוססות על מיקומו של הצרכן או על פעולה אחרת שביצע הצרכן. כך נוצרת הזדמנות לבית העסק למנף לו פעילות, לשכנע אותו להיכנס לחנות ובסופו של דבר גם לקנות.
 
שירותים אלה עוברים אף הם תהליך של שינוי. בניגוד לשירותים העכשוויים שמבוססי מיקום, בעתיד יהיו השירותים מבוססי נתונים נוספים על הצרכן  כמו, העדפות, גיל, כוונת קניה ועוד.
 
אחת האפליקציות המיועדות לבתי עסק קטנים ומעודדת נאמנות לאורך זמן היא, אפליקציית Rewardy. שירות זה הכניס את כרטיסיית ההחתמות הוותיקה אל תוך הסמארטפון.
 

מצמצמים את התחרות

 
התחרות הגוברת ושינויי השוק מייצרים אתגרים חדשים עבור בעלי העסקים הקטנים והבינוניים. יותר ויותר עסקים מבינים היום, שלא די בהקמת אתר אינטרנט ע מידע ופרטי התקשרות על העסק.  נדרש מאמץ נוסף על ליבו של הצרכן, שמנגד חשוף לעושר של מסרים שיווקיים והצעות ערך אגרסיביות מצד עסקים קטנים אחרים. זו אחת הסיבות, שבגללה קהל העסקים הקטנים והבינוניים מקבל לאחרונה תשומת לב מוגברת מצד חברות רבות, כאשר כולן שואפות לחזק את ידי העסקים הקטנים ולסייע להם על ידי מתן כלי פרסום ושיווק חכמים. המטרה הסופית היא, לצמצם את הפער המשאבי שביניהם לבין מותגים גדולים, לחזק את נאמנות הלקוחות הקיימים ולמשוך לקוחות חדשים לעסק.