המידע העסקי שלי
או

כניסה עם SMS

מספר זהות או דרכון
מספר בית העסק ?
פעולות בשירות עצמי הצטרפות לערוצים דיגיטליים שירותי סליקה ואשראי כלים לפרסום ושיווק העסק הטבות ופינוקים מידע שימושי
Skip Navigation Links לאומי קארד לעסקים ראשי מידע שימושי רעיונות לעסקים – עצות וטיפים > חשיבות הנוכחות דיגיטלית לעסקים קטנים

עסקים קטנים בלי נוכחות דיגיטלית ייפגעו בטווח הארוך

 

מעבר לדיגיטל מוכיח את עצמו גם בקרב עסקים קטנים ומאפשר להם להתחרות עם חברות בינלאומיות. "עסקים שמאמצים את ההזדמנות ומתחדשים מול הלקוחות יחוו את הצמיחה הטובה ביותר", אומרים מומחים לתחום

סיפור קצר על עסק קטן יכול להתוות את הדרך עבור שורה ארוכה של יזמים ועצמאיים. העסק פועל בתחום הבשמים ומוצרי הטיפוח משנת 1987 בארצות הברית, ומאז התרחב ל-100 מוקדים ברחבי הארץ. שיטות השיווק המקוריות של העסק היו פרסומים בעיתונות המקומית, שלטי חוצות ושילוט בתחנות אוטובוס. עם זאת, בעלי העסק לא הרגישו שזה תורם להם. לפני כשנה הם החליטו להקים אתר אינטרנט ודף עסקי בפייסבוק, לקלוט תגובות ולהשיג גידול משמעותי במחזור ההכנסות.

"אני רואה את הקשר הברור בין הפרסומים בפייסבוק לבין כמות הלקוחות שמגיעים אליי", מספרים הבעלים. "כמובן שזה בא לידי ביטוי במחזור ההכנסות. מתחילת השנה אני חווה גידול ונכון לעכשיו אנחנו מתכוונים להמשיך רק בשיטת השיווק הזו".

גם בתחומים אחרים ניתן לראות כיצד נוכחות דיגיטלית משפיעה על העסק בטווח הארוך. חנות אופטיקה שהוקמה כעסק משפחתי בשנת 1957 למשל העבירה לאחרונה את כל פעילות הפרסום שלה לרשת האינטרנט, והתוצאות לא איחרו להגיע: "עשינו את זה בגלל שכולם נמצאים שם והיה לחץ מצד הדור הצעיר, אבל היעד לא היה רק להגדיל את מעגל הלקוחות אלא גם לשמר אותם", מספרים נציגי הדור הבא.

"הדיגיטל מדיד יותר וניתן לראות את השינוי בשני מישורים עיקריים: התעניינות עצומה בקמפיין של דגם חדש ופעילויות למתן הטבות לחברי מועדון הלקוחות. ביצענו תהליך עמוק של פרסום תדמיתי ממוקד ללקוחות ודאגנו שהם יקנו רק אצלנו".

נוכחות ברשת בהשקעה מינימאלית

יש הסכמה גורפת על כך שנוכחות דיגיטלית היא חלק בלתי נפרד מארגז הכלים של העסק בעידן המודרני. מומחים אומרים ש"עסקים ללא נוכחות מקוונת פשוט יישארו מאחור. רק עסקים שיאמצו את ההזדמנות ויתחדשו מול הלקוחות יחוו צמיחה".

כמו כן, מתברר שאין צורך בהשקעה כספית גדולה כדי להשיג את הנוכחות הנדרשת: "לא חייבים בהכרח אתר ואפשר להסתפק בדף עסקי ברשתות החברתיות", ממשיכים המומחים. "המהות של הרשת החברתית מתבססת על בניית אמון, פרסום בעל תוכן, אינטראקציה עם הגולשים ושיח חברתי סביב המותג. הרשתות החברתיות מכתיבות את הקצב ובעלי עסקים צריכים להשתמש בהן על מנת להעביר מסרים שיווקיים בהשקעה יחסית נמוכה".

הפתרונות החדשים שקיימים כיום בזירה הדיגיטלית רלוונטית לבעלי עסקים בכל התחומים. "הקמת אתר אינטרנט אינה כרוכה בעלויות גבוהות והיא מתבצעת במהירות", אומרת מנהלת תחום שיווק בתי עסק בלאומי קארד, רעות עצמוני. "שיתופי פעולה עם סטארט אפים מאפשרים לעסקים סליקת אשראי בלחיצת כפתור, להפוך דף פייסבוק עסקי קיים לאתר אטרקטיבי ולהגיע לקהלי יעד חדשים בלי להתאמץ".


 

לתשומת ליבך: הטיפים המובאים במאמר להלן אינם מהווים, בשום דרך, תחליף לייעוץ משפטי/אחר, ככל שיידרש על-ידי בית העסק. הטיפים במאמר זה הנם תקציר כללי בלבד, ואין להסתמך עליהם או לראות בהם כסיכום ממצה של הדין החל. בית העסק נושא באחריות המלאה לעמידה בכלל דרישות הדין החלות עליו ועל פעילותו.

טיפים נוספים לבעלי עסקים: