סגור לידיעתך: אנחנו משתמשים בעוגיות באתר זה לפרטים נוספים
Skip Navigation Links דף הבית מגזין לאומי קארד קבלת כרטיסי אשראי בעסק: כל השאלות והתשובות

קבלת כרטיסי אשראי בעסק: כל השאלות והתשובות

בעל עסק, אתה כבר מכבד כרטיסי אשראי בעסק? מזל טוב! להלן תשובות לשאלות הכי שכיחות – איך מקבלים את הכסף, מהי עמלת סליקה, מהו ניכיון, איך מבצעים עסקה בטוחה באשראי ועוד

כיום, יותר ויותר בעלי עסקים עוברים לקבלת תשלומים בעסק באמצעות כרטיסי אשראי, משום שזה פשוט נוח יותר לכולם. לקוחות ישראלים רבים מעדיפים לשלם עבור עסקאות, קטנות וגדולות, בכרטיס אשראי וגם לבעלי העסקים זה נוח יותר לקבל תשלום ישירות לחשבון מבלי להתעסק בהפקדת מזומן והמחאות בסניף הבנק.

סליקה באמצעות כרטיסי אשראי אפשרית בכל זמן ובכל מקום ומתאימה לכל בעלי העסקים – עסקים פיזיים, עסקים עם מערכת סחר אינטרנטית ואפילו דוכנים ועסקים ניידים יכולים לסלוק באמצעות הטלפון הנייד.

יותר מ-40 אלף בתי עסקים סולקים עם לאומי קארד, מיקי נשיא, מנהל צוות בתי עסק בלאומי קארד מציג את 7 השאלות והתשובות השכיחות ביותר של בעלי עסקים שמחליטים לכבד כרטיסי אשראי:

1. לפני הכל, האם סליקה מתאימה לכל עסק?

כיום יש פתרונות סליקה לכל סוגי העסקים – עסקים פיזיים, אתרי סחר באינטרנט, סליקה בינלאומית, סליקה באמצעות הנייד, הטאבלט ועוד. בעסק פיזי הסליקה מתבצעת באמצעות כרטיס אשראי שעובר פיזית במסוף שמחובר למחשב או למסוף נייד. באינטרנט מערכת הסליקה היא אתר מאובטח בו מחזיק כרטיס האשראי מקליד את פרטי כרטיס האשראי שלו. יש מערכות סליקה וירטואליות שבהן מתבצע החיוב על ידי העסק, היתרון שלהן הוא הניידות והגמישות בכל זמן ומכל מחשב.

תשלום אונליין

2. התחלתי לקבל כרטיסי אשראי איך מקבלים את הכסף?

השאלה המעניינת ביותר כל בעל עסק. קבלת תשלום במזומן והמחאה זה די ברור אבל מה קורה עם קבלת תשלום באמצעות כרטיס אשראי?
לאומי קארד סולקת עם 3 מותגים  – ויזה, מאסטרקארד וישראכרט. סליקת כרטיסי אשראי היא פעולה בה מועבר כסף מלקוח לבית העסק דרך חברת האשראי. למחזיק הכרטיס (הלקוח שלך) יש התחייבות מול חברת האשראי שלו, שהנפיקה לו את הכרטיס, לשלם את התשלומים שיבצע בכרטיס האשראי שלו באמצעות חשבון הבנק שלו במועדים קבועים או באופן מיידי. בתאריכי החיוב חשבון הבנק של הלקוח מחוייב בסכום אותו "גיהץ" הלקוח באותו החודש.

3. מהי עמלת סליקה?

תשלום שחברת האשראי גובה מבית העסק עבור שירותי הסליקה.

4. מה זה נכיון?

כשבית העסק בוחר לכבד כרטיסי אשראי, התשלום מופקד לחשבון העסק אחת החודש. ניכיון, מאפשר להקדים את ההפקדות החודשיות למועד מוקדם יותר, לפי בחירת העסק. בעסקות תשלומים יוקדם התשלום התורן לפי המועד הנבחר, שירות זה כרוך בתשלום ריבית ניכיון.

מסוף תשלום נייד

5. מהי ריבית נכיון?

תשלום שנגבה עבור שירות הקדמת זיכויים של בית העסק. חברת כרטיסי האשראי גובה על שירות זה כסף משום שהיא מעבירה לעסק כסף, בטרם קיבלה אותו ממחזיק כרטיס האשראי.

6. מה ההבדל בין הפקדות לזיכויים ואיך עוקבים אחריהם?

הפקדה מתבצעת כשעסק מחייב לקוח על עסקה ומשדר במסוף את העסקה אל חברת האשראי. זיכוי הוא למעשה קבלת הכסף בהתאם להפקדות ששודרו: כל מסוף משדר עסקאות בתדירות משתנה וכשחברת האשראי מקבלת את השידור היא מפקידה את הכסף לבית העסק בהתאם למסלול הזיכוי שלו. כדי לעקוב אחרי העסקאות מומלץ להיעזר בדו"חות באתר העסקי שם משוקף כל המידע של הלקוח – דפי פירוט, ביצוע פעולות ועוד.

דו"חות כספיים

7. מה חשוב לבדוק במהלך חיוב כרטיס אשראי?

תחילה יש לבדוק מאפיינים חיצוניים של כרטיס אשראי – לוגו, הולוגרמה תלת מימדית, הטבעת שם הלקוח ומספר הכרטיס בצורה ברורה וישרה, 4 ספרות ראשונות מובלטות וזהות ל-4 הקטנות מתחתיהן, בדיקת תעודת זהות של מבצע העסקה והשוואתה לפרטים על גבי כרטיס האשראי – שם ותמונה. וקבלת אישור אוטומטי מהמסוף שהחיוב בוצע בהצלחה. כללים לביצוע עסקה בטוחה

להצטרפות לסליקה בלאומי קארד