סגור לידיעתך: אנחנו משתמשים בעוגיות באתר זה לפרטים נוספים
Skip Navigation Links דף הבית מגזין לאומי קארד 6 טיפים חשובים להקמת חנות אונליין

6 טיפים חשובים להקמת חנות אונליין

הקמת חנות אונליין מצריכה ידע בתחומים רבים – הקמת אתר, ניהול מוצרים, משלוחים וקבלת תשלום מלקוחות. כמובן גם שיווק, בניית קהל לקוחות ועוד. קבלו 6 טיפים מועילים ממי שכבר עשה את זה

כולנו מבלים חלק גדול מהזמן שלנו באינטרנט, דרך המחשב או הסמארטפון, אז מן הסתם גם יותר בעלי עסקים עוברים לזירת האונליין. היתרונות של עסק אונליין ידועים, ההוצאות על הקמה ותחזוקת חנות אינטרנטית זולות, לרוב, מאלו של חנות פיזית. בנוסף, העסק יכול להיות פתוח 24/7, מבלי צורך בנוכחות פיזית של אדם בחנות. זאת ועוד, השיווק בכלים דיגיטליים מאפשר להגיע לקהל יעד רלוונטי וגם לשמור איתו על קשר בצורה יעילה באמצעות ניוזלטרים וסמסים שמעדכנים על מבצעים ומוצרים חדשים.


אז אם גם אתם החלטתם לקפוץ לאוקיינוס האונליין, כדאי שתקראו 6 טיפים חשובים של מי שכבר עשה את זה - נועה רוזן, modern by me ותומר אסרף, אליסיום מוצרים לתינוקות.


1. איך מתחילים? לדברי תומר, לפני שבכלל מקימים עסק אונליין חשוב שיהיה מוצר נכון שמתאים לפלטפורמת אונליין. צריך לבצע מחקר שוק כמו בכל עסק ולבנות תוכנית עסקית. נועה מציעה לכלול בתמחור גם עקומת למידה כי תחילת הדרך אינה פשוטה: "אם מייצרים מוצר – אז לעיתים לוקח זמן עד שהמוצר המוגמר טוב כמו שרוצים, אם מייבאים לא לקנות סטוקים גדולים מידי כדי לא להיתקע איתם. זה לא נורא להגיע למצב שמוצר אזל, להפך, זה מראה שיש לו ביקוש".

בחורה קונה בגדים אונליין


2. איך בונים אתר אינטרנט? אתר הוא למעשה חלון הראווה שלכם ברשת. נועה מסבירה שיש שתי אפשרויות עיקריות, האחת, הקמת חנות בפלטפורמות קיימות כמו איביי, אמזון וכ"ו. אבל צריך להבין שכל מאמצי השיווק מנוכסים לאותה פלטפורמה – קידום בגוגל וגם רשימת לקוחות, ובנוסף צריך לשלם עמלות על העלאת המוצרים בחנות ומכירתם ולכן זו אופציה פחות מומלצת. אופציה שנייה, ועדיפה יותר, היא הקמת אתר עצמאי. נועה ותומר תמימי דעים בנוגע להמלצה לא למהר ולבזבז הרבה כסף על בניית אתר, לפחות בהתחלה, כי יש היום פלטפורמות זולות יחסית כמו wordpress או wix שיש להן תבניות מוכנות וכדאי להשתמש בהן. 


תומר מוסיף שבתהליך בניית האתר חשוב לקחת בחשבון את ניהול המוצרים בצורה נכונה. למשל, להגדיר לכל מוצר מילת חיפוש מדויקת כדי שיהיה קל למצוא אותה בגוגל, להציג תיאור מוצר, תמונה, מחיר ותנאי תשלום, דרכי משלוח ומדיניות החזרה. בעצם צריך לענות בעמוד המוצר על כל השאלות שעשויות לעניין קונה. בנוסף, חשוב שהאתר יעוצב בצורה מזמינה כי הנראות חשובה מאוד. הקנייה קודם מתבצעת בעין, כמו במדף פיזי בחנות. חווית הלקוח צריכה להיות נעימה ולהניע לפעולה, עם שפה כתובה וויזואלית נעימה ופשוטה.


3. איך מקבלים תשלום מלקוחות ומספקים להם מוצרים? כל חנות אונליין חייבת לעבוד עם חברת סליקה כדי לקבל תשלום מלקוחות. יש מגוון חברות שמייצרות עמודי תשלום. ללאומי קארד למשל יש 2 חלופות – חבילת סליקה מלאה בה מקבלים מספר ספק ועמוד תשלום או אפשרות לקבל רק מספר ספק ולחבר אותו לכל עמוד תשלום שקיים בשוק. תהליך ההצטרפות הוא דיגיטלי ופשוט בסופו ייפתח לעסק מספר ספק בלאומי קארד ותוך מספר ימים אפשר יהיה לקבל כרטיסי אשראי בעסק. בנוסף, חשוב לאפשר ללקוחות משלוח מוצרים בדואר רשום וגם לעבוד עם חברת שליחויות למשלוחים הביתה ואיסוף מהמשרד/מפעל – אם אפשרי. כדאי לדעת שלאומי קארד תומכת בעסקים שלה ומאפשרת להם להיחשף לכלל לקוחותיה (מחזיקי כרטיס אשראי) באמצעות יצירת הטבה ייעודית של העסק ללקוחות שמפורסמת ונשלחת ללקוחות – חבילת פרסום לעסקים.

שקיות שופינג


4. יש אתר, מה עכשיו? שיווק! האתגרים האמיתיים באמת מתחילים לאחר הקמת העסק אונליין. נועה ותומר מסבירים שלא חייבים למהר ולהיעזר בשירותים של מומחי שיווק דיגיטליים ושעם הזמן הם הפכו בעצמם למומחי שיווק, תוך כדי ניסוי וטעייה.


למשל, חשוב לקדם את האתר באופן אורגני במנוע החיפוש בגוגל, כדי שיעלה בתוצאות חיפוש רלוונטיות וגבוהות. זה נעשה באמצעות כתיבת טקסטים ועדכון האתר כל הזמן. בהקשר זה חשוב להתאזר בסבלנות, משום שלוקח זמן לאתר להתאנדקס בגוגל ולהתקדם בדירוגים, לעיתים זה יכול לקחת מספר חודשים ועד שנה אז צריך לקחת את זה בחשבון. אפשר גם לקדם את העסק במודעות ממומנות בגוגל במילות חיפוש רלוונטיות. 


כדאי להכיר את Google My Business, כלי שיווקי חינמי המיועד לעסקים ומציג בגוגל מידע על העסק, תמונות, סיור וירטואלי, קבלת ביקורת, תגובות ועוד. 


חשוב לדעת שפלטפורמות הסושיאל חזקות מאוד בשיווק ומכירה וכדאי ללמוד איך להקים עמוד בפייסבוק ולנהל בו קמפיינים וגם באינסטגרם, שמאפשר היום לעסקים גדולים לבצע רכישה ישירות מהפלטפורמה.

 

עגלת קניות עם קופסאות על גבי מחשב נייד

5. בנייה של קהל לקוחות ושמירה על קשר איתם באמצעות ניוזלטר שמגיע למייל או SMS שמתקשר מבצעים, הטבות ועוד. תומר מספר שלקוחה יצרה איתו קשר דרך פייסבוק ולא ידעה לקנות דרך האינטרנט ואף חששה מלהזין את כרטיס האשראי שלה. חודשיים לאחר שלימד אותה איך לרכוש חבילת לידה לביתה היא אמרה לו שזה שינה לה את חייה ומאז היא מזמינה בקלות מוצרים דרך האינטרנט.


6. התחלתם להרוויח כסף? יופי! אל תבזבזו הכל בשדרוג העסק או על פינוקים, חשוב להיות שקולים ולעבוד קשה על יצירת רשימת לקוחות ורימרקטינג. בנוסף, אפשר ללמוד גם לעשות יח"צ לבד, זה לא כ"כ מסובך אם לומדים לעשות את זה נכון. בכל מקרה חשוב לשמור על נוכחות קבועה בפרסום בפייסבוק ובעיתונות רלוונטית – אם אפשר.

לקבלת תשלום בכרטיס אשראי בעסק